Sandakan (Sabah) Malaysisk Borneo - Del 4/4 * d. 13/11-2011

* Sandakan --> Kota Kinabalu *
Om eftermiddagen skulle vi flyve tilbage til KK kl. 14.30, men første var det tid til at kigge lidt mere på dyrelivet langs Kinabatangan floden, samt at se på et gammelt kinesisk tempel 'Puh Jih Syh', som lå ret højt oppe, med fint udsigt over bugten og Sandakan by.

Info :

Borneos pygmæ elefant er en truet art, som man mener at der kun findes ca. 2000 individer tilbage af endnu. Den er først i år 2003 blevet udskilt fra den (også truede) Sumatra'ske pygmæ elefant, som der findes ca. 3000 tilbage af...

Vi forlod Sukau River Lodge efter morgenmaden, for igen at bevæge os nordpå op ad floden og tilbage imod Sandakan. På vejen skulle vi kigge efter forskellige dyr, og igen lave et lille stop ved Abai River Lodge for at skifte båd, inden vi tog det sidste stykke nordpå imod Sandakan.

I Sankakan kiggede vi på et stort marked, hvor alle former for fisk, frugt og grønsager kunne købes. Derefter var vi på besøge i et buddistisk kinesisk tempel, som lå højt hævet over byen, med en fantastisk udsigt. Så forlod vi vores guide 'Junior' for denne gang, hvorefter vi spiste en god frokost på et fint hotel i Sankakan. Herefter sagde vi også farvel til et Hollandsk par, som havde været med på turen de sidste par dage. Vi blev så hentet i bil, og kørt en kort tur ud til lufthavnen. Vi fløj imod Kota Kinabalu igen med AK6093 kl. 14.30, og landede i KK en lille time efter. Her blev vi endnu engang afhentet, og kørt til vores strand hotel "Beringgis Beach Ressort", hvor vi skulle bo de næste 5 dage.

En hejre flyver ved Kinabatangan floden / Puh Jil Syh templet  / Marked i Sandakan

Turen fra Sukau River Lodge og op af Kinabatangan floden til Sandakan.

Kinabatangan River samt Sandakan med marked og tempel

Tips: Lad musen blive i bunden af billedet, hvis du stadig vil se beskrivelsen af billedet i toppen under slideshow...