Kuching (Sarawak) Malaysisk Borneo - Del 1/3 * d. 4 + 5/11-2011

* Kuala Lumpur -> Kuching *

Så er vi kommet til Kuching (Betyder: The city of Cats). Det er den sydligste større by i Sarawak, som er den ene af de to stater i Borneo. Flyveturen varede ca. 1time og 45 min. Da vi ankom regnede det meget kraftigt, og dette fortsatte til hen under aftenen. Vi skulle overnatte i Kuching 4 nætter, og på en del ture i omegnen.

Vi startede næste dag d. 5/11 med en River Cruise, hvor vi skulle se lidt nærmere på Kuching og omegnen.

Vi blev indlogeret på vores hotel "Harbour view" som var af noget bedre standart, end det vi kom fra i KL. Hotellet her var meget kinesisk præget, og de ansatte mest kinesere. Vi spiste aftensmad på en lille lokal restaurant, som vi var blevet anbefalet af chaufføren der hentede os i lufthavnen. Maden her var rigtig god, priserne meget lave, og de kolde drinks fantastiske !

Næste dag d. 5/11 blev vi afhentet på vores hotel, efter at vi havde spist morgenmad, og kørt en meget kort tur ned til floden ved havne promenaden. Her lå en båd klar med bådfører, til at tage os på en tur ned ad floden, sammen med vores guide. Vejret var lidt diset, men blev noget bedre efterhånden, som vi kom lidt op ad floden. Det var en fin tur, hvor vi fik forklaret noget mere om byen, og de forskellige bygninger mm. Vi så også de lokale fiske, samt lidt forskellige fugle, fisk og en enkelt krokodille.

Efter sejlturen gik vi selv lidt rundt og kiggede på byen, og især forretningerne i Chinatown. Der var her i Kuching en meget roligere stemning end den vi oplevede i KL, og det var helt rart her, at kunne gå rundt og kigge på ting og sager, uden hele tiden at blive råbt an med diverse tilbud ! Der var også ret hyggeligt langs havne promenaden, og her fandt vi også et dejligt sted, hvor man både kunne få god mad, og dejlige drinks ;-)

Da vi igen var tilbage på hotellet, kunne vi komme lidt på internettet, men forbindelsen var noget ustabil, og man skulle opholde sig meget præcise steder i rummet for ikke at falde af... F.eks. siddende på gulvet i hjørnet ved hoveddøren, var der fint signal :-((

Man kunne købe nogle meget farverige kager alle steder på gaderne - en slags sandkage...

Der var mange fint og smukt udskårne træ møbler i forretningerne her.

Forskellige drinks fra "James Brookes Bistro & Bar" ved havnefronten langs Kuching river

Kuching River Cruise samt bytur

Tips: Lad musen blive i bunden af billedet, hvis du stadig vil se beskrivelsen af billedet i toppen under slideshow...